Sağlıklı Dişler için Beslenme Önerileri

Sağlıklı dişler için günde iki kere fırçalama ve diş ipi kullanmak bu sürecin bir parçasıdır. Dişler açısından beslenme önerileri de oldukça önemlidir ve bakım rutinine mutlaka eklenmelidir. Bu içeriğimiz de sizlere ağız ve diş sağlığında hangi besinleri tüketmelisiniz nelere dikkat etmelisiniz bahsedeceğiz.

saglıklı-disler

Diş Sağlığı İçin Uzak Durmanız Gerekenler

Diş gelişimleri anne karnındayken başlayarak ergenlik dönemlerine kadar devam ediyor. Ergenlik dönemlerinde ise gelişim tamamen sonlandırılmış oluyor. Küçük yaşlardan itibaren çocuklarınıza diş bakımı ve sağlığı hakkında belirli alışkanlıklar kazandırmak ileri yaşlarında bir çok sorundan uzak durmasına yardımcı oluyor.

Ağız ve diş sağlığı için uzak durulması gereken bir çok besini biliyorsunuzdur! Asit ve gaz içeren gıdalar ve içecekler diş minesini yavaş yavaş yok ederler şekerli besinler ise diş çürüme süresini hızlandırarak diş sağlığında bozulmalara yol açarlar.

Karbonhidrat, cips ve nişastalı gıdalar ise tahmin ettiğinizden daha uzun süre dişlerinizde kalma eğilimdedir. Bu nedenle ağız ve diş sağlığın konusunda yetersiz bilgiye sahip iseniz diş hekiminizden bu konuda yardım isteyebilirsiniz.

Peki ağız ve diş sağlığınıza destek verecek besinlerden haberiniz var mı?

Diş bakımınızı düzenli olarak yapıyorsunuz ve bu alışkanlığa diyetinize ekleyeceğiniz bazı önemli besinleri ekleyerek dişlerinizin güçlenmesini sağlayarak yeni ortaya çıkan çürüklerinizi yok etmek ister misiniz ?

 Sağlıklı dişler için elma

elma-dis-sagligi  Sağlıklı dişler için günde bir adet elma tüketmek sizi sadece doktordan değil diş hekiminden de korumaktadır. Elma su yönünden zengin bir besin olduğu için tükürük üretimini artırarak yemek artıklarından ve dolayısı ile bakterilerden sizi korumaktadır. Elmanın içeriğinde bulunan lifler dişlerinizi parlatırken diş etlerinizi uyararak kanama durdurucu görevini üstlenir. Elma mutlaka kabuğu ile tüketilmesi gereken bir meyvedir. Ağız ve diş sağlığınız açısından en faydalı kısmı kabuğu dur.

Süt ürünleri ve Diş Sağlığı

 

süt-urunler Süt ürünleri kalsiyum bakımından oldukça zengin gıdalardır. Kalsiyum sadece kemikler için değil dişler içinde oldukça önemli bir mineraldir. Bu mineralin yeteri kadar alınması diş sağlığına artılar sunarken eksikliği is ediş çürümesine yol açar. Örneğin süt tüketiminde bazı kriterlere dikkat etmek gereklidir. Antibiyotik,hormon ve kimyasallarla dolu olan bir süt içmektense daha doğal, pastörize edilmemiş süt tüketmek daha faydalı olacaktır.

Hindistan Cevizi

sağlıklı dişler için hindistan cevizi

Evet yanlış duymadınız hindistan cevizinin ağız ve diş sağlığı açısından olumlu katkıları bir hayli fazla. Amerika’da son yıllarda oldukça sık kullanılan bir ağız detoks yöntemidir. Oldukça basit olan bu yöntem ile toksinler ağızdan kısa sürede uzaklaştırılır.

Uygulaması ise şu şekilde olmaktadır; 

Yağ çekme detoksu olarak adlandırılan bu yöntem için sadece ağzınıza bir yemek kaşığı hindistan cevizi yağı alarak 20 dk boyunca çalkalayıp çöpe tükürmekle yapılmaktadır. (çöpe dökmemizin sebebi katılaşan bir yağ olduğu için lavabo giderlerinizi tıkaya bilme ihtimalinden) Yağ çekme olayı için en iyi saatler sabah saatleridir. Duş alırken veya üzerinizi değiştirirken uygulayarak zaman kaybetmemiş olursunuz.Virüs önleme, diş çürüğü oluşumunu engelleme, ağız kokusu giderme diş beyazlatma ve diş eti problemleri gibi ağız ve diş sağlığı alanında çok etkili içeriğe sahiptir. Bu tarz uygulamalar hiç bir zaman diş fırçalama mekaniğimiz kadar etki değildir.

Yeşil Yapraklı Sebzeler İle Koruma

yesil-yapraklı-sebze ve dis Yeşil yapraklı sebzeler yüksek mineral ve vitamin içerdikleri gibi oldukça düşük kalorilere sahip olduğu için oldukça sağlıklı besinlerdir. Lahana, pazı, ıspanak gibi yeşil yapraklı besinleri menümüze eklemek oldukça kolaydır ve ağız ve diş sağlığı bakımından oldukça önemlidir. Bu sebzeler yüksek antioksidan içerdiği için çürükle mücadelede yardımcımız olduğu gibi kalsiyum kaynakları olduğu için güçlü dişler için mükemmel besinlerdir. Sağlıklı dişler için bu sebzeleri diyetinize mutlaka ekleyin.

Kabuklu Kuru yemişler

kabuklu-kuruyemisKabuklu kuru yemişler tüketerek güçlü dişlere sahip olun. Badem, ceviz, kaju hangi türünü seçmiş olursanız olun dişleriniz için en iyi seçmiş olacaksınız. En fazla dişleri güçlü tutacak vitamin ve mineral içerdikleri için mükemmel gıdalardır.

Ayrıca bu gıdalarda bulunana omega-3 yağ asitler diş sağlığı açısından oldukça iyi kaynaklardır. Aşırı tüketme konusunda dikkatli olarak porsiyonlar arasında paylaşım yapabilirsiniz.

Not: Sert kabuklu kuru yemişlerin kabukları asla dişlerle kırılmamalıdır.  Çok önemli bir ayrıntı gibi görünmese de her yıl ortalamada bu sebepten dişlerini kıran ve tedavi ettiğimiz bir çok hasta bulunmaktadır.

Sağlıklı dişler mutlu gülüşler sizinle olsun!

Copyright 2006 - 2017 ESDENT Sağlık Hizmetleri LTD. ŞTİ. Tüm hakları saklıdır.