Sağlıklı Dişler için Beslenme Önerileri

Sağlıklı dişlere kavuşmak için günde iki defa fırçalama ve diş ipi kullanmak sürecin bir parçasıdır. Dişler bakımından beslenme önerileri de fazlası ile önemlidir ve diş bakımı rutine eklenmelidir. Bu yazımızda sizlere ağız ve diş sağlında hangi besinleri tüketmeniz gerektiğini ve nelere dikkat etmeniz gerektiğini anlatacağız.

saglıklı-disler

Diş Sağlığı İçin Uzak Durmanız Gerekenler

Diş gelişimi anne karnından başlayarak ergenlik dönemine kadar devam etmektedir. Ergenlik dönemlerinde ise gelişim tamamen sonlandırılmış olacaktır. Küçük yaşlardan itibaren çocuklarınıza diş bakımı ve sağlığı hakkında belirli alışkanlıklar kazandırmak ileri yaşlarda çoğu sorundan uzak durulmasına yardımcı olacaktır.

Ağız ve diş sağlığı için uzak durulması gereken çoğu besini azda olsa biliyorsunuzdur. Asit ya da gaz içeren gıdalar ve içecekler diş minesini yavaş yavaş yok edecektir. Ayrıca şekerli besinler ise diş çürüme süresini hızlandırarak diş sağlığında bozulmalara yol açmaktadır.

Cips, karbonhidrat ve nişastalı gıdalar ise tahmin ettiğinizden daha uzun süre dişlerinizde kalmaktadır. Bu nedenle ağız ve diş sağlığı konusunda yetersiz bilgilere sahipseniz diş hekiminizden bu konu hakkında yardım isteyebilirsiniz.

Peki ağız ve diş sağlığınıza destek sağlayacak olan besinlerden haberiniz var mı? Diş bakımınızı düzenli bir şekilde yapıyor ve bu alışkanlığa diyet listenize ekleyeceğiniz bazı önemli besinlerle devam ederek dişlerinizin güçlenmesini sağlayarak yeni ortaya çıkan çürüklerinizi yok etmeyi ister misiniz?

 Sağlıklı dişler için elma

elma-dis-sagligi Sağlıklı bir diş için günde bir tane elma tüketmek sizi sadece doktordan değil diş hekiminden de koruyacaktır. Elma su yönünden zengin bir besin olduğundan tükürük üretimini artırarak yemek artıklarından ve dolayısı ile bakterilerden dişlerinizi koruyacaktır.

Elmanın içerisinde bulunan lifler dişlerinizi parlatırken diş etlerinizi uyardığından kanama durdurucu görevini üstlenmektedir. Elma mutlaka kabuğu ile tüketilmesi gerekli olan bir meyvedir. Ağız ve diş sağlığınız için elmanın en faydalı olan kısmı kabuğudur.

Süt ürünleri ve Diş Sağlığı

süt-urunler

Kalsiyum bakımından fazlası ile zengin gıdalar arasında süt ürünleri vardır. Kalsiyum yalnız kemikler için değil dişler için de çok önemli bir mineraldir. Bu mineralin yeterli miktarda alınması diş sağlığına artılar sunarken eksikliği ise diş çürümelerine neden olabilir. Örneğin süt tüketiminde bazı kriterlere dikkat etmek gerekir. Antibiyotik, hormon ve kimyasallar ile dolu olan bir süt içmek yerine daha doğal pastörize edilen sütleri tüketmek daha faydalıdır.

Hindistan Cevizi

sağlıklı dişler için hindistan cevizi

Hindistan cevizinin ağız ve diş sağlığı bakımından olumlu katkıları oldukça fazladır. Amerika’da son dönemlerde fazlası ile sık kullanılan bir ağız detoks yöntemi olmuştur. Fazlası ile basit olan bu yöntem ile toksinler ağızdan kısa sürede uzaklaştırılmaktadır.

Uygulaması ise şu şekilde olmaktadır; 

Yağ çekme detoksu olarak da adlandırılan bu yöntem için yalnız ağzınıza bir yemek kaşığı hindistan cevizi yağı alarak yaklaşık 20 dakika boyunca çalkalayıp tükürmek ile yapılmalıdır. Yağ çekme olayı için en uygun saatler sabah saatleridir.

Duş alırken ya da üzerinizi değiştirirken uygulayarak zamandan tasarruf etmiş olursunuz. Virüs önleme, diş çürüğü oluşumunu engelleme, ağız kokusu giderme diş beyazlatma ve diş eti sorunları gibi ağız ve diş sağlığı alanında çok etkili içeriğe sahip olmaktadır. Bu tür uygulamalar hiçbir zaman diş fırçalama işlemi kadar etkili değildir.

Yeşil Yapraklı Sebzeler İle Koruma

yesil-yapraklı-sebze ve dis Yeşil yapraklı sebzeler yüksek miktarda mineral ve vitamin içerdiklerinde oldukça düşük kalorilere sahiplerdir ve fazlası ile sağlıklı besinlerdir. Pazı, ıspanak, lahana gibi yeşil yapraklı besinleri menünüze eklemek çok kolaydır ve ağız ile diş sağlığı açısından da çok önemlidir. Bu tür sebzeler yüksek antioksidan içerdiğinden çürükle mücadelede de yardımcı olduğu gibi kalsiyum kaynakları olduğundan güçlü dişler için mükemmel besinlerdir. Sağlıklı dişlere sahip olmak için bu tür sebzeleri diyetinize mutlaka eklemelisiniz.

Kabuklu Kuru yemişler

kabuklu-kuruyemis

Kabuklu kuru yemişler tüketerek daha güçlü dişlere sahip olabilirsiniz. Ceviz, badem, kaju gibi hangi türü seçmiş olursanız olun dişleriniz için en iyi seçim olacaktır. Vitamin ve mineral içerdiklerinden dişleriniz için mükemmel gıdalardır.

Aynı zamanda bu gıdalarda bulunan omega-3 yaş asitleri diş sağlığı bakımından fazlası ile iyi kaynaklardır. Aşırı tüketme konusunda dikkat ederek porsiyonlar arasında paylaşım da yapabilirsiniz.

Son olarak sert kabuklu kuru yemişlerin kabuklarını asla dişiniz ile kırmamalısınız. Önemli bir ayrıntı gibi görünmüyor olsa da her yıl bu sebepten dişlerini kıran ve tedavi ettiğimiz bir çok hasta bulunmaktadır. Sağlıklı dişler mutlu gülüşler sizlerle olsun.

Copyright 2006 - 2020 ESDENT Sağlık Hizmetleri LTD. ŞTİ.